MANFAAT OMEGA GUARD OLEH PAKAR NUTRISI SHAKLEE


Assalamualaikum dan salam ceria.

Hari ni Kina nak share tentang minyak ikan Shaklee. Pada 7 Ogos 2017, group Shaklee Kina telah menjemput pakar nutrisi Shaklee iaitu Puan Sarah untuk berkongsi info tentang minyak ikan Shaklee; OmegaGuard.




Sempena bulan Ogos ni, Shaklee ada buat promosi best. Beli 5 OmegaGuard dapat e-baucer RM20 sebanyak 3 keping. Untuk tahu lebih lanjut tentang promosi ni, klik Promosi OmegaGuard Ogos 2017.

Jom kita ketahui apa yang best tentang OmegaGuard yang Kina dapat daripada kelas online di group Telegram yang telah disertai oleh lebih daripada 2200 orang. Ramaiiii dapat ilmu best ni. Alhamdulillah.



Apa itu asid lemak omega-3?





Asid lemak omega-3 adalah sejenis lemak. Badan kita memerlukan lemak yang sihat. Ada banyak asid lemak yang diperlukan oleh badan. Oleh itu, adalah penting untuk kita memilih asid lemak yang betul. Omega-3 merupakan polyunsaturated fat yang mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan.

Ada banyak pilihan makanan yang mengandungi lemak. Namun makanan dengan trans fats adalah bahaya untuk kesihatan dan menyebabkan triglyceride yang tinggi dan menjadi punca penyakit.

Tidak kepada asid lemak omega-3, ia adalah antara lemak yang paling sihat. Ia membantu dalam penghasilan membran sel. Badan kita terdiri daripada sel-sel yang bergabung. Jadi, omega-3 menyokong penghasilan membran sel. Apabila sel membran lengkap dan sihat,ia membantu penyerapan nutrient masuk dan keluar.





Selain daripada itu, asid lemak omega-3 tidak boleh dihasilkan oleh badan kita. Ia merupakan essential fatty asid. Jadi kita hanya boleh mendapat omega-3 melalui makanan. Badan kita tidak dapat hasilkan omega-3 secara semulajadi.

Jadi pentingnya, mendapat makanan yang ada omega-3 atau amalkan supplement untuk mendapatkan kebaikan omega-3.




Selain itu, asid lemak omega-3 juga kaya dengan DHA dan EPA yang memberi fungsi tubuh optimum dengan banyak manfaat kesihatan.




Apa nama panjang EPA dan DHA ni? Meh Cikgu Ije google-kan untuk korang.
eicosapentaenoic acid (EPA)
docosahexaenoic acid (DHA)

Ramai yang mengambil asid lemak omega-3 kerana mahukan manfaat EPA dan DHA yang ada di dalamnya. Jom kita ketahui kenapa kita perlu ambil asid lemak omega-3?


Kebaikan asid lemak omega-3 yang wajib kita tahu



OMEGA-3 UNTUK JANTUNG

Untuk kesihatan jantung yang sihat

DHA dan EPA adalah nutrient bagus sebagai anti keradangan. Badan yang ada keradangan pada salur darah boleh mnegakibatkan kerosakan salur darah. Jadi, amat penting untuk menjaga kesihatan salur darah dengan mengurangkan keradangan melalui amalan pengambilan makanan yang kaya dengan omega-3.

Bila salur darah sihat, darah mengalir lancar dan jantung menjadi sihat dan mudah untuk mengepam jantung.

Ada kajian menunjukkan omega-3 dapat menurunkan tahap trigliserida. Jika ia banyak, ia meningkatkan risiko sakit jantung dan stroke.




OMEGA-3 UNTUK MINDA


Ia bantu mengelakkan penyakit berkait minda seperti alzhemier. Ia bagus untuk minda supaya kita boleh berfikir dengan pantas.

Otak kita terdiri daripada  60% lemak. Adalah penting untuk mengambil sumber lemak yang sihat bagi menyokong kesihatan otak.

Bagaimana DHA dan EPA bantu minda yang sihat?
Sel otak dikenali sebagai neuron. Ia tidak berhubung tanpa sokongan. Asid lemak terutamanya DHA bantu untuk kesihatan neuron. Trasmission antara sel neuron berjalan lancar dengan sokongan DHA.





OMEGA-3 UNTUK SENDI


Asid lemak omega-3 penting untuk kesihatan sendi. Sendi yang sihat membantu kita bergerak setiap hari. Asid lemak omega-3 mempunyai sifat anti keradangan. biasanya sendi menjadi bengkak dan sakit akibat adanya keradangan. Jadi, omega-3 membantu mengurangkan keradangan.


Untuk sendi yang sihat, omega-3 bantu masalah seperti osteoarthritis. Ia biasa dialami oleh warga emas. Jadi EPA dan EHA menghalang risiko untuk masalah osteoarthritis.

Asid lemak omega-3 juga bertindak sebagai pelincir (lubricant) untuk sendi supaya pergerakan yang lebih sempurna tanpa rasa sakit.



OMEGA-3 UNTUK IBU MENGANDUNG

Asid lemak omega-3 selamat diambil sepanjang kehamilan bagi ibu normal. Melainkan ibu hamil yang mempunyai masalah kesihatan lain seperti high / low BP, perlu dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. Asid lemak omega-3 ini penting untuk perkembangan otak dan penglihatan bayi.

Untuk trimester ke-3 adalah sangat penting untuk ibu mengambil asid lemak omega-3 kerana perkembangan otak dan penglihatan bayi menjadi sangat cepat.



OMEGA-3 UNTUK KESIHATAN KULIT

Untuk kulit yang sihat dan cantik, asid lemak omega-3 bantu untuk kesihatan kulit. Ia akan menyokong membran sel. Semakin berusia, kulit semakin kering. Asid lemak omega-3 ini mengelakkan kulit terlampau kering.

Ia juga mengurangkan penghasilan kedutan akibat daripada membran sel yang sihat.

Selain daripada itu, ada yang mengalami masalah kulit berinflamasi seperti sembap dan jerawat, jadi ia bantu mengurangkan keradangan pada kulit.




OMEGA-3 UNTUK KESIHATAN IMUN

EPA dan DHA meningkatkan kesihatan imun badan dengan menyokong penghasilan sel B dalam badan. Sel B ialah sejenis sel imun dalam badan yang mana perlu untuk penghasilkan antibodi supaya badan mempunyai sistem imun yang kukuh.



OMEGA-3 UNTUK KESIHATAN SPERMA

Asid lemak omega-3 sangat penting untuk lelaki. EPA dan DHA membantu komponen fosfolipid pada sel sperma agar sperma lebih sihat dan sperma mendapat perlindungan yang bagus.

Selain itu, waktu kematangan sperma dalam testis memerlukan EPA dan DHA. Sperma matang dan sihat serta sempurna.




Demikianlah 7 manfaat asid lemak omega-3 yang sangat bagus untuk kesihatan tubuh secara menyeluruh. Kelas belum berakhir lagi tau, ada lagi info best iaitu sumber omega-3 terbaik yang boleh kita dapat. Nak tau?

Berminat nak dapatkan Asid Lemak Omega-3 Shaklee? Laju-laju contact Kina k. +60162194940

JAMINAN KAMI

  • Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

MENGAPA SAYA?

Saya ialah Nur Sakinah yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Kina agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Kina juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.


PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.


PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB, Bank Rakyat, Bank Islam.


NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:

  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1261476)
  • hubungi Kina di talian WhatsApp / Telegram +60162194940 (Nur Sakinah) untuk sebarang bantuan / belian

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah.



Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat.



NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Kina. Hubungi Kina untuk mendapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee.

❤❤❤❤❤❤
❤ Rakan Shaklee Anda
❤ Nur Sakinah Binti Zainudin (Kina)
❤ SMS/WhatsApp : +6016 2194940
❤ FB Page: Shaklee by AwatifKina
❤ Personal FB : Khairul Sakinah
❤ Instagram: @khairulsakinah

Comments

Popular posts from this blog

BUAH PINGGANG KECUT? ATASI SEGERA!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WARGA EMAS

CARA ATASI GASTRIK @ ANGIN PERUT