BUAH ANGGUR KAYA ANTIOKSIDAN


Assalamualaikum dan salam sejahtera! Hari ni Kina nak cerita tentang anggur. Kalau pergi kedai buah atau mall, saya suka nak beli anggur. Mudah dimakan dan sedap. Sambil update blog vitaminsakinah.blogspot.com ni pun masih boleh makan anggur. Ngapp sebiji terus. Siap update blog, habis sebekas. Hihi

Jadi hari ini saya ingin kongsikan tentang anggur dan antioksidan. Rahsia nak awet muda, nak kekal remaja, tak mahu dimamah usia.

Anggur dan antioksidan

Antioksidan penting kerana ia membantu seimbangkan radikal bebas yang terhasil dalam tubuh kita. Radikal bebas ini terhasil dari proses penghasilan tenaga dalam badan. Selalunya terlampau banyak radikal bebas ni terkumpul sampai badan kita tak sempat nak buang pun. Maka, radikal bebas mula merosakkan sel dan DNA sel badan kita.

  • Antioxidant dikatakan membantu rendahkan risiko menghidap kanser, penyakit kronik dan juga membantu perlahankan proses penuaan.




Nilai ORAC setiap jenis anggur berbeza-beza. Anggur merah mempunyai nilai ORAC sebanyak 985, manakala anggur concord sebanyak 1470. Semakin gelap warnanya, maka keupayaan antioksidannya semakin meningkat berkaitan dengan semakin banyaknya antosianin dan flavonoid lain yang terkandung di dalamnya. Kerana itu, untuk mendapatkan wain yang berkualiti, sebaiknya kita pilih anggur yang kulitnya berwarna gelap. Anggur merah atau anggur ungu kehitaman adalah pilihan yang tepat untuk membekalkan antioksidan yang banyak bagi tubuh anda.

Sebagai umat Islam, kita diharamkan untuk mengamalkan wain atau arak untuk mendapatakan manfaat antioksidan. Usah risau, Shaklee ada jalan penyelesaiannya.

Apa yang Shaklee boleh bantu?

Vivix! Klik untuk info tentang Vivix





JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.


MENGAPA SAYA?

Saya ialah Nur Sakinah yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Kina agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Kina juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.


PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.


PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Rakyat & Bank Islam.


NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1261476)
  • hubungi Kina di talian WhatsApp / Telegram +60162194940 (Nur Sakinah) untuk sebarang bantuan / belian



Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah.






Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. Klik Daftar Ekspres Jadi Ahli Shaklee.


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel. 
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Kina. Hubungi Kina untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultansi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee.



Rakan Shaklee Anda
Nur Sakinah Binti Zainudin(Kina)
SMS/WhatsApp : +6016 2194940
FB Page: Shaklee by AwatifKina
Personal FB : Khairul Sakinah
Instagram: @khairulsakinah



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

BUAH PINGGANG KECUT? ATASI SEGERA!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WARGA EMAS

CARA ATASI GASTRIK @ ANGIN PERUT